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Vol.18  Issue DECEMBER 2018

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All Photos : Copyright © 2018, fashionfreak. All rights reserved.

 

29.11.2018 Tags : #paris #pfw #hautecouture #fashion #fashionweek #catwalk #style #trend #model #apparel #designer #georgeschakra #georgeshobeika #lebanon

Impressions Haute Couture F/W 2018/19 Part 3

The Lebanon Designers: Georges Chakra / Georges Hobeika

 

 

 

 

 

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Georges Chakra

 

 

 

 

 

Georges Chakra

 

 

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Georges Chakra

 

 

Georges Chakra COUTURE FALL WINTER 2018/19

Georges Chakra sows uncertainty this season, coupling the determination of a contemporary beauty with a certain fin de siecle opulence. This woman is mysterious and eccentric.

Black dominates, with flashes of silver, scarlet, shocking pink and flamboyant orange. Pleated tulle, cutout chiffon and gazar petals alight on a dress, a jacket, a collar, even a skirt.

There are glimmers of shine with lame lace, shimmery velvet, jet beading, crystals and sequins. Volumes are structured, torsos corseted, waists defined, giving an aristocratic silhouette.

Velvet bands cross the body to graphic effect. Tulle, which is omnipresent in this collection, scintillates with glistening sequins for a wedding dress which balances perfectly between fragility and strength.

Georges Chakra presented 46 robes, number 46 six was, of course, the wedding gown.
Accessories and shoes by Geoges Chakra.

 

 

Georges Chakra

 

 

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Georges Hobeika

 

 

 

 

 

Georges Hobeika

 

 

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29.11.2018 Tags : #frankfurt #messefrankfurt #tradefair #apparel #fashion #designer #germansustainconcept #modelabel #bikiniberlin #neonyt #ethicalfashionshowberlin #greenshowroom #fashionsustain #textilbranche

Fashionsustain: Konferenz konkretisiert Themen und nennt erste Redner

 

 

 

 

 

 

Water. Peace. Fashion. Neonyt Fashionsustain, das progressive Konferenzformat des globalen Hub für Mode, Nachhaltigkeit und Innovation widmet sich mit einem neoneuen Blick dem Thema Wasser in der Textilbranche. Top Keynote Speaker der Branche, der Zivilgesellschaft und der textilen Supply Chain von unter anderem Vogue Australia, WWF und Spindye stellen am 16. Januar 2019 gemeinsam mit vielen weiteren Rednern im Berliner Kraftwerk unter Beweis, dass der lösungsorientierte Fokus auf die Frage nach dem zukünftigen Umgang mit der Ressource Wasser globale Relevanz für die Branche gewonnen hat. Der parallel stattfindende Thinkathon präsentiert die Otto Group und Bikini Berlin als Challenge Hosts für den kommenden Januar.

Technologie, Nachhaltigkeit und Innovation sind wichtige Treiber der Mode- und Textilindustrie, die die Branche sowie ihre Prozesse und Produktionsabläufe revolutionieren werden. Am 16. Januar 2019 widmet sich das internationale Konferenzformat Fashionsustain exakt diesen Themen und fokussiert dabei insbesondere die in der Textilbranche allgegenwärtigen Herausforderungen im nachhaltigen Umgang mit Wasser. Die von der Messe Frankfurt organisierte Konferenz zeigt auf, wie durch das Zusammenspiel von Kollaboration und Wettbewerb um neue und nachhaltige Technologien Innovationen entstehen, die den Paradigmenwechsel der Branche vorantreiben.

"Auf der Neonyt Konferenz Fashionsustain präsentieren wir im Januar bereits zum dritten Mal relevante Entscheidungsträger der Branche praxisorientierte Lösungen, technologische Innovationen und aktuelle Marktentwicklungen", sagt Olaf Schmidt, Vice President Textiles und Textile Technologies der Messe Frankfurt. "Mit unserem zukunftsorientierten Konferenzformat Fashionsustain laden wir alle Besucher der Berlin Fashion Week dazu ein, tiefer in einen interdisziplinären Diskurs über wirklich zukunftsfähige Konzepte der Mode einzusteigen", so Schmidt weiter.

Fashionsustain: Vier neoneue Perspektiven auf das Thema Wasser Ein globaler Blick auf die Ressource Wasser, ein klein- wie großbäuerlicher Blick auf Baumwolle, ein Fashion-Heritage-Blick auf Denim und ein abstrakt-glokaler Ausblick in die Zukunft der Mode – Fashionsustain widmet sich dem komplexen Thema Wasser in der Mode- und Textilbranche nicht ein-, sondern gleich vierdimensional. Clare Press, Sustainability Editor-at-Large der Vogue Australia, Buchautorin und Fair-Fashion-Aktivistin wird mit ihrer Opening Keynote "We Are Water. Inspiration & Respiration." den Konferenztag mit einem starken und emotionalen Apell eröffnen.

In der ersten Session fokussiert Fashionsustain dann das Thema Wasser kritisch und auf einem globalen Level. Philipp Wagnitz, Director International Freshwater Resources des WWF, wird die kritischen Auswirkung der Textilproduktion auf Binnengewässer beleuchten und mit diversen Akteuren aus Gesellschaft, Modebranche, und der wissenschaftlichen Researchsphäre diskutieren.

Weiter widmet sich Fashionsustain im Verlauf der Konferenz dem extrem wasserkritischen Themenkomplex Baumwolle und Denim und stellt die provokante Frage: Was wäre denn, wenn wirklich ein gesamter Teilsektor der Branche einen Wandel hin zu nachhaltiger Wertschöpfung anstoßen würde? Ginge das überhaupt? Lösungsorientiert wird dabei ein kritischer und ergebnisoffener Dialog über die wertebasierte Transformation von Lieferketten und die Grenzen dieses Wandels geführt. Eine Case Study aus Pakistan zeigt zudem, wie in einem Land, in dem es eigentlich kein Wasser gibt, eine wasserintensive Lieferkette nachhaltig realisiert wird.

In der abschließenden Session zoomt Fashionsustain in die Breite und hebt das Tagesthema auf ein höheres Abstraktionsniveau: Cradle to Cradle, Ocean Plastic, der Social-Economic Impact von Naturfasern sowie alternative Crops mit besserer, doppelter Wertschöpfung, aber auch innovative technische Recyclat- und Viskosefasern werden hinsichtlich ihrer wasserrelevanten Dimension thematisiert. Speaker sind unter anderem Micke Magnusson, CEO des nachhaltigen, schwedischen Färbers Spindye und Amira Jehia, Co-Founder des fairen Sweaterlabels Blue Ben.

Fashionsustain Thinkathon und Showcase of Change Ideenschmiede der Zukunft – der Thinkathon ist ein Raum für offenen Austausch und kreative Denkprozesse im Rahmen des globalen Hubs Neonyt. In diesem kollaborativen Design-Thinking-Format entwickeln multidisziplinäre Teams zweimal jährlich neoneue Ansätze für den Nachhaltigkeitswandel der Mode- und Textilindustrie.

Branchenexperten setzen sich intensiv mit den Aufgabenstellungen von führenden Industrie-, Handels- und Technologieunternehmen sowie Verbänden und Organisationen auseinander, die sich rund um die Themen Mode, Nachhaltigkeit, Innovation und Technologie drehen. Unter Zusicherung der gegenseitigen Vertraulichkeit erdenken die Thinkathon Teams in kürzester Zeit hoch innovative und branchenrelevante Lösungen. So entsteht ein interdisziplinärer Diskurs über die Zukunft der Mode – jetzt. Im Januar 2019 werden unter anderem die Otto Group und Bikini Berlin Thinkathon Challenges hosten. Sie reihen sich damit ein neben denen des Jahres 2018: Fashion Council Berlin, Hugo Boss, KPMG, Microsoft HoloLens, Techtextil/Texprocess und Zalando.

Experience. Interaction. Change. Die Fashionsustain-Themen werden parallel auf einem Showcase of Change gezeigt. Die auf der Konferenzbühne diskutierten Innovationen sind hier optisch und haptisch erlebbar. Vertreter der ausstellenden Unternehmen sind anwesend, um Fragen zu beantworten und Gespräche zu vertiefen.

Die Konferenz Fashionsustain findet statt in Kooperation mit der #Fashiontech by Premium Group. Diese fokussiert sich auf digitale Lösungen für Marketing und Retail, ebenso wie generelle digitale Markttrends und findet am 15. Januar 2019 ebenfalls im Kraftwerk statt.

Neonyt, der globale Hub für Mode, Nachhaltigkeit und Innovation (15. – 17. Januar 2019) setzt sich zusammen aus der Neonyt Trade Fair, den Konferenzen Fashionsustain by Messe Frankfurt und #Fashiontech by Premium Group sowie dem Design-Thinking-Format Thinkathon, der Neonyt Fashion Show, Showcases, dem Influencer- und Blogger-Event Prepeek, Networking-Veranstaltungen und nicht zuletzt der Neonyt Party. Der Hub löst das bisherige Messe-Duo Ethical Fashion Show Berlin und Greenshowroom ab.

Fashionsustain : 16. Januar 2019 10.00 – 18.00 Uhr
Location : Kraftwerk Berlin Köpenicker Straße 70 10179 Berlin

 

 

 

 

 

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12.12.2018 Tags : #paris #apparel #fashion #designer #mensfashion #menswear #schedule #modelabel #fashionlabel #fhcm

Paris FW:Official Schedule of Menswear

Automne-Hiver 2019-2020 / Fall - Winter 2019 - 2020

 

 

 

 

 

La Chambre Syndicale de la Mode Masculine / Fédération de la Haute Couture et de la Mode a le plaisir de vous communiquer le nom des maisons qui intégreront le Calendrier Officiel de Janvier 2019 et de vous informer que le calendrier provisoire sera en ligne vendredi 14 décembre sur notre site : www.fhcm.paris

The Chambre Syndicale de la Mode Masculine / Fédération de la Haute Couture et de la Mode has the pleasure to communicate the name of the houses entering the Official Schedule of January 2019 and takes the opportunity to inform you that provisional schedule will be online on our website by Friday December 14th : www.fhcm.paris

Entrants au Calendrier Officiel de la Mode Masculine.
Entries on Official Schedule of Menswear.

Défilés Celine (France, 1945), Fumito Ganryu (Japan, 2018),Heron Preston (Italie, 2017),
Jacquemus (France, 2009),Jil Sander (France, 1973),JW Anderson (UK, 2008),
Loewe (Espagne, 1846),Raf Simons (Belgique, 1995),TAKAHIROMIYASHITA Thesoloist (Japan, 2010),
Vetements (France, 2014)

Présentations Clot (Hong Kong 2003),Maison Kitsuné(France, 2002),Oneculture (France, 2017), System (Corée, 2008),Wendy Jim (Autriche, 2013)

Nationalités des sociétés et dates de création apparaissent dans le texte
Nationalities of the companies and date s of creation are mentioned in the text.

 

 

 

 

 

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18.12.2018 Tags : #paris #apparel #fashion #designer #modelabel #fashionlabel #tradefair #ApparelSourcing #Avantex #Leatherworld #Shawls&Scarves #Texworld #TexworldDenim

The Fairyland for Fashion:
Trade shows for professionals from the fashion sectors

 

 

 

 

 

 

This is the banner under which the twice-yearly Paris trade fairs held by Messe Frankfurt France at the Le Bourget exhibition centre are grouped. They are dedicated to materials, clothing production and forward planning for textiles, clothing and accessories.

Join us at the upcoming Apparel Sourcing, Avantex, Leatherworld, Shawls&Scarves, Texworld and Texworld Denim Paris shows, which go to create the Fairyland for Fashion between 11 and 14 February 2019 in Paris Le Bourget.

"These shows have established themselves as an absolute must for anyone involved in designing collections of clothing and accessories: heads of innovation and research, production managers, buyers of fabrics and finished products, designers and consultants" says Michael Scherpe, President of Messe Frankfurt France.

The Fairyland for Fashion means:
- Four days of discoveries and business thanks to the expertise and skills of over 1800 exhibitors, producers from every continent, who will on average be meeting with over 14,000 principals. - An unmissable event where you can see and handle the fabric collections, form an opinion of manufacturing skills, discover the latest innovations and trends, get your fill of information, learn from strategic studies and share experience. - The added value provided by Messe Frankfurt France: lectures and round-table discussions, catwalks, specific itineraries for fabrics "Small Quantities", "Sustainable Sourcing" and "Handmade".

In short, come away with all you need to work in confidence on future projects relating to textile materials, clothing production and innovation for brands, from ready-to-wear through to haute couture, accessories, shops and independent designers.

Apparel Sourcing Paris, the biggest trade fair in Europe for sourcing comprising on average 600 clothing manufacturers from all over the world. From basics to high-end, the offer covers the whole range of ready-to-wear for women, men and children, grouped by area of expertise in fashion clothing: knitwear, dressmaking, tailoring, sportswear, evening wear, made-to-measure, lingerie and swimwear, workwear, textile accessories etc. 600 exhibitors from 17 countries in September 2018.

Avantex Paris is the first international trade fair dedicated to technological innovation and sustainable development in the fashion industries. It brings together companies, from the design phase through to retail, whose approach is to offer effective solutions for encouraging and shaping tomorrow’s fashion. Far more than just an exhibition, it is a real network bringing together the brands, industries and research that share a similar determination to integrate fashion and technologies for the future and to explore the challenges and prospects for tomorrow’s markets in a series of highly regarded lectures. 38 exhibitors from 9 countries in September 2018

Leatherworld Paris is the trade fair dedicated to flexible materials used in particular in certain branches of fashion such as leather goods, footwear, gloves and fur items. A vast range of fashion articles and accessories made of leather, fur and related materials that attest to a wealth of technical skills. In this domain, the finished product is certainly not overshadowed and stands its own among the other offers at the trade show, which is now attracting a growing number of retailers, in addition to buyers of fabrics or manufactured products. 58 exhibitors from 7 countries in September 2018

Shawls&Scarves Paris is the only international trade fair dedicated solely to scarves and shawls. You will also find headscarves, wraps, capes, ponchos, etc. They come in every material: cashmere, wool, silk, cotton, linen, bamboo etc., from entry level to very high end, both woven and knits. These accessories are available in an infinite variety thanks to the skills of companies from every corner of the globe! 33 exhibitors from 17 countries in September 2018

Texworld Paris has for decades remained the trade fair for fabrics and trimmings for the global fashion industry. Twice a year, it hosts one thousand exhibitors. An essential event for the manufacturers of all textiles, the trade fair showcases the great diversity of products, from the most basic to the most creative, from the most profitable to consummate quality, made using an enormous variety of materials and techniques. A remarkable aid for those who are involved in making fashion. 1041 exhibitors from 27 countries in September 2018

Texworld Denim Paris offers a comprehensive denim range comprising fabrics, clothing production and finished products, in one place and in an unconventional way. An enduring fixture in our wardrobes, denim is increasingly becoming an essential material for every collection, whatever the season, for men, women and children. 59 exhibitors from 6 countries in September 2018

The Fairyland for Fashion is a Messe Frankfurt France event
The French agency for Messe Frankfurt in France, set up in 1921, was established in Paris in 1953. The Messe Frankfurt France subsidiary was founded in 2002 in order to acquire the Texworld trade fair. Since then, its portfolio has expanded with Apparel Sourcing Paris, Avantex Paris, Leatherworld Paris, Shawls&Scarves Paris and Texworld Denim Paris. The company is firmly rooted in the global fashion industry environment while actively promoting young design at the same time. Today, with twenty staff, a turnover of 26.2 million euros and 75 marketing agencies throughout the world, the company is in a position to organise every type of trade fair in France. In 2017, the company’s trade shows brought together around 3000 exhibitors from 21 countries and 30,000 visitors from 110 countries.

The Fairyland for Fashion: where global fashion becomes reality.
The next Messe Frankfurt France shows: From 11 to 14 February in Paris, Le Bourget

 

 

 

 

 

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